MINUTA şedinţei Comisiei de Dialog Social a judeţului Alba din luna octombrie 2024

MINUTA  şedinţei Comisiei de Dialog Social a judeţului Alba din luna octombrie 2024

 

În data de 24 octombrie 2024, cu începere de la ora 10.00, sala Mihai Viteazul din sediul Instituției Prefectului – județul Alba, s-a desfăşurat şedinţa Comisiei de Dialog Social a judeţului Alba.

Au fost prezenţi: doamna Indira Câmpean, șef serviciu, Instituția Prefectului – Județul Alba, doamna Carmen Benga, inspector superior, Instituția Prefectului – Județul Alba, doamna Elena Nicoleta Curta – șef administrație, Administrația Județeană a Finanțelor Publice Alba, domnul Flaviu Cozuc – director executiv, Agenția Județeană pentru Plăți și Inspecție Socială Alba, doamna Nistor Lavinia – director executiv adjunct, Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă Alba, doamna Silvia Puie – director general, Casa de Asigurări de Sănătate Alba, doamna Cornelia Miclea – director executiv, Casa Județeană de Pensii Alba, domnul Dan Ioan Cherecheș – inspector școlar general adjunct, Inspectoratul Școlar Județean Alba, doamna Ana Maria Boncuț – consilier juridic, Inspectoratul Teritorial de Muncă Alba, domnul Valeriu Stânea – Consiliul Național al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din România,   domnul Cosmin Maier – Confederația Patronatul Român, doamna Adriana Cristea – Confederația Națională a Sindicatelor Libere din România ’’Frăția’’, domnul Stelian Stanciu – Blocul Național Sindical, dl. Valentin Barb – Confederația Sindicatelor Democratice din România, domnul Paul Daniel Dobrin – Ministerul Afacerilor Interne.

 

Ordinea de zi a şedinţei a cuprins următoarele teme:

  1. Asigurarea climatului de siguranță în școli și reducerea fenomenului de violență și bullying.

            Prezintă: domnul Dan Ioan Cherecheș – inspector școlar general adjunct, Inspectoratul  Şcolar Judeţean Alba;

  1. Raport privind acordarea beneficiilor de asistență socială în primele 9 luni ale anului 2024.

Prezintă: domnul Flaviu Cozuc – director executiv, Agenția Județeană pentru Plăți  și Inspecție Socială Alba;

  1.  Primul punct al ordinii de zi – asigurarea climatului de siguranță în școli și reducerea fenomenului de violență și bullying, a fost prezentat de către domnul Dan Ioan Cherecheș – inspector școlar general adjunct, Inspectoratul Şcolar  Judeţean Alba;

Definiția violenței cotidiene, propusă de OMS (Raportul mondial asupra violenței și sănătății, Geneva, 2002) face referire la „amenințarea sau folosirea intenționată a forței fizice sau a puterii contra propriei persoane, contra altuia sau contra unui grup sau a unei comunități, care antrenează sau riscă puternic să antreneze un traumatism, un deces sau daune psihologice, o dezvoltare improprie sau privațiuni”. Sunt excluse toate evenimentele accidentale, numai dacă acestea nu implică intenția de a ucide sau de a răni, dar se includ actele bazate pe o relație de putere exprimată prin intimidare, amenințare sau, invers, neglijență și omisiune. Acest aspect pare să se aplice la contextul instituțional al școlii în care tradiția ierarhiei educatori-elevi, elevi-elevi, rămâne o realitate generatoare de stări conflictuale și manifestări comportamentale care degenerează în violență.

Art. 65 din Legea învățământului preuniversitar nr. 198/2023, cu modificările și completările ulterioare, prevede ca obiectiv al Planului național de prevenire și combatere a violenței școlare prevenirea și reducerea activităților și comportamentelor care încalcă sau favorizează nerespectarea  normelor de moralitate și conduită, în orice formă de manifestare, atât ca violență verbală, fizică, psihologică (bullying), emoțională, sexuală, socială, culturală, cibernetică, cât și ca orice alte activități sau comportamente care pot pune în pericol sănătatea sau integritatea beneficiarilor primari și a personalului din sistemul educațional.

Forme  de manifestare a unor comportamente agresive întâlnite frecvent  în unitățile de învățământ :

– exprimare inadecvată sau jignitoare, cum ar fi: poreclire, tachinare, ironizare, imitare, ameninţare, hărţuire;

– bruscare, împingere, lovire, rănire;

– comportament care intră sub incidenţa legii ( vandalism și  provocare de stricăciuni/deteriorare cu bună ştiinţă ale bunurilor ) ;

– ofensa adusă statutului / autorităţii cadrului didactic (limbaj sau conduită ireverenţioasă faţă de cadrul didactic) ;

– comportamentul şcolar neadecvat: întârzierea la ore, părăsirea clasei în timpul orei, fumatul în şcoală şi oricare comportament care contravine flagrant regulamentului şcolar în vigoare.

O formă nouă de agresiune determinată de tehnologia informațională  și de învățarea online este cyberbullyingul, o formă de hărțuire care ia amploare în rândul elevilor. Pentru diminuarea fenomenului și mai ales a efectelor asupra psihicului și trăirilor emoționale este necesar alegerea unor teme de discuție in cadrul orei de consiliere referitoare la utilizarea internetului și  a platformelor social-media. De asemenea se impune, în foarte multe situații, consilierea psihologică a elevilor privind siguranța pe internet și utilizarea gadget-urilor precum și evidențierea efectelor asupra comportamentului și psihicului uman.

Direcții de acțiune ale ISJ Alba

  1. Prevenirea violenței și promovarea stării de bine și a coeziunii comunității școlare prin activități extrașcolare ;
  2. Identificarea, ameliorarea comportamentelor unor elevi în vederea reducerii număruluicazurilor de violență în mediul școlar;
  3. Managementul cazurilor de violență din mediul prin aplicarea corectă a procedurii aprobată prin OME 6235/2023 școlar și gestionarea eficientă a resurselor în vederea susținerii victimelor, reabilitării autorilor actelor de violență și revenirii la condiția unui mediu sigur în școală;
  4. Îmbunătățirea capacității personalului școlilor pentru prevenirea și combaterea violenței, în vederea menținerii unui mediu sigur, favorabil proceselor de învățare și atingerii reușitei școlare.

Obiectiv general – Asigurarea unui climat de siguranță fizică, psihică și emoțională pentru toți membrii comunității școlare (antepreșcolari/preșcolari/elevi, personalul școlii și părinți) la nivelul unităților de învățământ, prin implementarea unui sistem complex și unitar de măsuri de prevenire, răspuns și combatere a violenței în unitățile de învățământ preuniversitar din județul Alba.

Obiective specifice:

  • Identificarea şi evaluarea dimensiunii fenomenului de violenţă în şcolile județului Alba. Aplicarea cadrului legislativ în vederea conștientizării elevilor, cadrelor didactice, părinților cu privire la necesitatea prevenirii și combaterii violenței în mediul școlar.
  • Creșterea siguranței în mediul școlar prin inițierea unor acțiuni specifice.
  • Dezvoltarea capacității instituționale și elaborarea unei strategii de intervenție pentru prevenirea și combaterea violenței asupra copilului și ameliorarea fenomenelor de violenţă la nivelul județului Alba.
  • Îmbunătățirea colaborării interinstituționale și implicarea actorilor de la nivelul comunităţii, IPJ Alba, IJJ Alba în acord cu PTCA Nr. 10889/5.09.2024 și de la nivelul şcolilor -cadre didactice, consilieri școlari, părinți, în derularea   activităţilor dezvoltate în cadrul strategiei.
  • Consilierea elevilor, părinților și cadrelor didactice privind gestionarea situațiilor de violență prin intermediul activităților
  • Elaborarea şi testarea unor instrumente de identificare, monitorizare şi evaluare a fenomenelor de violenţă în şcoli. Diversificarea ofertei de alternative pentru petrecerea timpului liber prin desfășurarea de proiecte și activități extrașcolare.

Rezultate așteptate:

  • Reducerea cu cel puțin 10% a cazurilor/faptelor de agresiune comise în unitățile de învățământ preuniversitar din județul Alba comparativ cu datele consemnate în anul scolar2023-2024 prin desfășurarea unor activități/campanii/programe educaționale;
  • Creșterea numărului de activități de informare/formare  a elevilor, cadrelor didactice sipărințilorlainițiativaunitățilorșcolareșiapartenerilorimplicați,privindmanagementul cazurilor de violență și eventualele consecințe juridice ale faptelor antisociale/infracțiunilor;

Organizarea și desfășurarea de activități extrașcolare cu accent pe prevenirea faptelor de pericol social, dar și de prevenire și combatere a consumului de droguri și alte substanțe psihotrope, în fiecare unitate de învățământ din județul Alba, cu implicarea familiilor elevilor în unele dintre aceste activități.

Al doilea punct de pe ordinea de zi – raport privind acordarea beneficiilor de asistență socială în primele 9 luni ale anului 2024, a fost prezentat de către domnul Flaviu Cozuc – director executiv, Agenția Județeană pentru Plăți și Inspecție Socială Alba;

Agenţia Judeţeană pentru Plăţi şi Inspecţie Socială Alba (denumită în continuare A.J.P.I.S. Alba) este organizată şi funcţionează în baza O.U.G. nr. 113/2011 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Plăţi şi Inspecţie Socială, cu modificările și completările ulterioare, precum și în baza HG nr.151/2012 privind aprobarea Statutului propriu de organizare şi funcţionare al Agenţiei Naţionale pentru Plăţi şi Inspecţie Socială, cu modificările ulterioare.

În perioada ianuarie – septembrie 2024, în urma solicitărilor care au fost transmise către Agenţia Judeţeană pentru Plăţi şi Inspecţie Socială Alba, direct de titulari ai beneficiilor de asistenţă socială sau de către primării, s-a asigurat stabilirea dreptului în vederea asigurării plăţii şi punerea în plată, pentru următoarele beneficii de asistenţă socială:

Alocaţia de stat pentru copii, s-a acordat în baza Legii nr. 61/1993 privind alocaţia de stat pentru copii, republicată şi a H.G nr. 577/2008 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor <LLNK 11993    61 11 211   0 17>Legii nr. 61/1993 privind alocaţia de stat pentru copii, precum şi pentru reglementarea modalităţilor de stabilire şi plata a alocaţiei de stat pentru copii, cu modificările şi completările ulterioare, pentru un număr de 56.976 beneficiari pentru care în perioada ianuarie – septembrie 2024 s-a plătit suma de 175.245. lei.

Alocaţia de întreţinere pentru copiii aflaţi în plasament familial, prevăzută de Legea nr. 272/2004 privind protecţia şi promovarea drepturilor copilului, cu modificările şi completările ulterioare s-a acordat pentru un număr de 758 beneficiari, pentru care s-a plătit, în primele 9 luni ale anului 2024, suma de  9.053.798 lei.

Începând cu 01.10.2022, conform prevederilor Legii nr.191/2022 de modificare și completare a Legii nr.272/2004, persoana sau familia care are în plasament sau a fost numită tutore beneficiază suplimentar față de alocația de plasament de o indemnizație de sprijin pe perioada în care asigură creșterea și îngrijirea copilului. Cuantumul acesteia a fost de 479 lei/lună pentru plata aferentă lunilor ianuarie și februarie, iar începând cu 01.03.2024 cuantumul acesteia a fost de 529 lei/lună.  În perioada ianuarie-septembrie 2024 au beneficiat de acest drept un număr mediu lunar de 251 beneficiari  pentru care s-a plătit suma de 1.212. 305 lei.

Totodată, prevederile Legii nr. 191/2022 precizează faptul că, tinerii care fac dovada că urmează o formă de învățământ la zi sau care au un loc de muncă, până la împlinirea vârstei de 26 de ani și care optează în scris pentru încetarea măsurii de protecție specială, beneficiază de o indemnizație, care începând cu 01.03.2024, este în cuantum de 3170 lei/lună, fiind majorat conform ISR, în perioada la care ne raportăm, respectiv primele 9 luni ale anului 2024 au beneficiat de acest drept un număr mediu lunar de 87 beneficiari pentru care s-a plătit suma de 2.550.663 lei.

Indemnizaţia lunară de hrană cuvenită persoanelor infectate cu HIV sau bolnave de SIDA s-a acordat pentru un număr de 51  persoane adulte, iar suma plătită cu acest titlu a fost de 459.129 lei, până la sfârșitul lunii septembrie  2024.

 În baza OUG nr. 111/2010 privind concediul şi indemnizaţia lunară pentru creşterea copiilor, cu modificările şi completările ulterioare, s-au acordat un număr de 3.221 indemnizaţii lunare, plătindu-se, pentru această perioadă, suma de 91.441.950 lei şi 1.380 stimulente, în valoare totală de 9.942.287 lei.

În baza OUG nr. 111/2010 privind concediul şi indemnizaţia lunară pentru creşterea copiilor, cu modificările şi completările ulterioare, un număr de 378 beneficiari, persoane cu dizabilitate gravă sau accentuată beneficiază de indemnizație sau sprijin lunar, pentru care s-a plătit suma de 4.904.318 lei.

Plata indemnizaţiei lunare acordate persoanelor cu handicap grav şi accentuat, bugetului personal complementar acordat persoanelor cu handicap grav, accentuat şi mediu şi a indemnizaţiei de însoţitor pentru adultul cu handicap vizual grav

de la începutul anului și până la sfârșitul lunii septembrie 2024 s-a efectuat pentru un număr mediu de 18.260 beneficiari, pentru care s-a plătit suma de 91.402.527 lei.

Indemnizaţia de acomodare, prevăzută de Legea nr. 273/2004 privind procedura adopţiei, s-a acordat în perioada ianuarie – septembrie 2024, pentru un număr mediu lunar de 18 beneficiari, suma plătită cu acest titlu fiind de 509.083 lei, iar pentru un număr de 64 beneficiari s-a plătit suma de 616.658 lei cu titlu de indemnizație sprijin privind susținerea adopției.

Persoanele adulte și copiii diagnosticați cu tuberculoză, beneficiază (numai pe perioada în care sunt tratați în ambulatoriu), de o indemnizație lunară de hrană, până la vindecare, abandonul tratamentului sau până la decesul pacientului. Indemnizaţia lunară de hrană se plăteşte prin agenţiile judeţene pentru plăţi şi inspecţie socială în baza documentelor transmise de direcțiile de sănătate publică județene. În perioada ianuarie – septembrie 2024 au beneficiat de indemnizația lunară de hrană un număr de 37 beneficiari, suma plătită cu acest titlu fiind de 282.645 lei.

În perioada ianuarie-septembrie 2024, Asociaţia Caritas Mitropolitan Greco Catolic Blaj, Asociația AS 2001 Alba Iulia, Filiala Filantropia Ortodoxă Ocna Mureș și Asociația Filantropia Ortodoxă Alba Iulia au beneficiat de subvenţii de la bugetul de stat, acordate în baza Legii nr. 34/1998 pentru un număr mediu lunar de 1.103 beneficiari lunar, pentru care s-a plătit suma de 6.064.242 lei.

Decontarea serviciilor de intervenţie acordate în baza art.11 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 105/2021 privind implementarea Programului naţional de suport pentru copii, în contextul pandemiei de COVID-19 – „Din grijă pentru copii”, s-a făcut în perioada raportată pentru un număr de 97 beneficiari în sumă de 105.960 lei.

Începând cu 1 ianuarie 2024, se aplică Legea nr. 196/ 2016 referitoare la venitul minim de incluziune (VMI), care este un beneficiu de asistență socială acordat familiilor şi persoanelor singure aflate în situație de dificultate, în scopul prevenirii și combaterii sărăciei şi riscului de excluziune socială.

VMI reprezintă un program unic de asistență socială, creat pentru a ajuta persoanele și familiile vulnerabile să depășească obstacolele financiare pe care le întâmpină și să-și îmbunătățească viața.

VMI este finanțat de la bugetul de stat și are două componente:

– Sprijin pentru incluziune: are ca scop prevenirea și combaterea sărăciei și a riscului de excluziune socială, înlocuind ajutorul social acordat anterior pentru asigurarea venitului minim garantat (VMG).

– Sprijin pentru familiile cu copii: are ca scop prevenirea sărăciei și încurajarea participării copiilor la educație, fiind destinat familiilor cu copii aflați în întreținere cu vârsta de până la 18 ani, înlocuind alocația pentru susținerea familiei (ASF).

            Începând cu 01.03.2024, a fost modificat cuantumul venitului net ajustat de la 313 lei la 346 lei, de la 456 lei la 504 lei  care se ia în calcul la stabilirea veniturilor persoanei singure cu vârsta de cel puţin 65 de ani, iar pentru ajutorul pentru familia cu copii de la 797 lei la 880 lei.

Astfel că, în lunile ianuarie-septembrie 2024 au fost stabilite drepturi pentru acordarea de venit minim de incluziune, pentru un număr de 5.676 persoane singure sau familii pentru care s-a plătit suma de 21.219.907 lei, din care 17.468.563 lei cu titlu de ajutor de incluziune, pentru un număr mediu lunar de 3.956 beneficiari  și 3.751.344 lei cu titlu de ajutor pentru familia cu copii, pentru un număr mediu lunar de 1.720 beneficiari.

Ajutorul pentru încălzirea locuinței și a suplimentului pentru energie, așa cum sunt ele prevăzute de Legea nr.226/2021 privind stabilirea măsurilor de protecție socială pentru consumatorul vulnerabil de energie și HG nr.1073/2021 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr.226/2021, în sezonul rece 2023-2024  a nivelul județului Alba, au fost efectuate plăți  astfel:

  • Ajutorul pentru încălzirea locuinței cu lemne, cărbuni, combustibili solizi sau lichizi – număr mediu lunar de 9441 beneficiari, pentru care s-a plătit suma de 998.661 lei.
  • Supliment pentru energie, pentru persoanele care utilizează combustibili solizi și petrolieri, aceasta s-a efectuat pentru un număr mediu lunar de 234 beneficiari, suma plătită cu acest titlu fiind de 3.453.940 lei. Plata suplimentului pentru energie se face lunar, fiind în cuantum de 20 lei/lună.
  • Ajutorul pentru încălzirea locuinței cu gaze naturale- număr de 500 beneficiari, pentru care s-a plătit suma de 2.125.867 lei
  • Supliment pentru energie, pentru persoanele care utilizează gaze naturale – număr de 144 beneficiari, pentru care s-a plătit suma de 214.893 lei
  • Ajutorul pentru încălzirea locuinței cu energie electrică- număr de 91 beneficiari, pentru care s-a plătit suma de 849 lei
  • Supliment pentru energie, pentru persoanele care utilizează energie electrică – număr de 258 beneficiari, pentru care s-a plătit suma de 1.704.163 lei

Pentru sezonul rece 2024-2025, având în vedere prevederile OUG nr.105/2024 privind unele măsuri de protecție socială, la stabilirea drepturilor privind ajutorul pentru încălzirea locuinței și a suplimentului pentru energie se ia în calcul cuantumul pensiilor aferente lunii august 2024. La solicitarea drepturilor prevăzute la art. 6 și 25 din Legea nr. 226/2021, cu modificările ulterioare, dovada veniturilor din pensii este reprezentată de ultimul talon de pensie emis înainte de recalcularea acestora în baza Legii nr. 360/2023 privind sistemul public de pensii. Măsura prevăzută se aplică pe toată perioada cuprinsă între 1 septembrie 2024-15 octombrie 2025.

Conform Ordinelor MMSS nr. 799/13.05.2022 și nr. 2011/20.09.2023 pentru aprobarea Metodologiei de evaluare și selecție a proiectelor de interes național pentru dezvoltarea serviciilor sociale pentru persoane vârstnice, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 435/2022, AJPIS Alba verifică documentațiile depuse în vederea finanțării pentru Asociația “Un Pas Înainte Alexandra” Aiud și Asociația AS 2001 Alba Iulia.

Astfel, în perioada ianuarie-septembrie 2024, cele două unități de asistență socială menționate anterior au fost finanțate cu suma de 1.217.245 lei, ulterior verificărilor efectuate conform documentelor depuse la AJPIS Alba.

În baza Ordinelor MMSS nr.1117/12.07.2022 și nr.2035/25.09.2023 pentru aprobarea listei obiectivelor, categoria lucrărilor finanțate, precum și sumele maxime alocate din bugetul de stat prin bugetul MMSS pentru finanțarea unor cheltuieli de investiții, extinderi, reparații capitale și dotări pentru centrele de zi și rezidențiale private, au fost încheiate Contracte de Finanțare între AJPIS Alba și Asociația Filantropia Ortodoxă Alba Iulia, Asociația “Un Pas Înainte Alexandra” Aiud, Asociația SF. ANDREI Bărăbanț, DGASPC Alba în baza cărora se fac verificări ale documentelor justificative înainte de solicitarea sumelor de bani prevăzute, precum și monitorizări ulterioare în ceea ce privește acordarea serviciilor și utilizarea fondurilor alocate. Sumele decontate au fost de 194.603 lei.

La punctul 3, diverse, au avut loc discuții libere cu privire la materialele prezentate, precum și întrebări punctuale, membrilor Comisiei li s-a răspuns de către reprezentanții instituțiilor publice.

În urma discuțiilor libere cu privire la materialele prezentate, s-au desprins o serie de concluzii și anume:

  • se vor continua campaniile de prevenire a violenței în mediul școlar;
  • vor fi organizate ateliere de lucru/dezbateri în vederea cunoașterii normelor legislative privind securitatea și siguranța elevilor în unitățile de învățământ;
  • vor avea loc schimburi de experiență/sesiuni de comunicare județene a responsabililor comisiilor, de prevenire a violenței din mediul școlar, a coordonatorilor de programe și proiecte educative;
  • întâlniri de lucru în cadrul echipelor interinstituționale cu reprezentanți ai Poliției, Jandarmeriei, Centrului de Prevenire, Evaluare și Consiliere Antidrog Alba, administrațiilor locale;
  • inițierea unor acțiuni comune între polițiști, jandarmi și personalul de pază a unităților de învățământ în vederea îmbunătățirii relaționării și comunicării cu elevii și cadrele didactice;
  • educarea copiilor în domeniul primului ajutor în cadrul unui parteneriat între Societatea Națională de Cruce Roșie – filiala Alba, SMURD Alba și Inspectoratul Școlar Județean Alba, pentru ca toți copiii să poată evita pericolele în viața de zi cu zi și să știe cum să acționeze într-o urgență.
  • Agenţia Judeţeană pentru Plăţi şi Inspecţie Socială Alba, în calitate de reprezentant în teritoriu al Ministerului Muncii și Protecţiei Sociale, respectiv al Agenţiei Naţionale pentru Plăţi şi Inspecţie Socială, va continua aplicarea cu responsabilitate şi eficienţă a legislaţiei, politicilor şi strategiilor privind beneficiile sociale, serviciile sociale, egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi.

 

O problemă semnalată de către domnul Flaviu Cozuc – director executiv, Agenţia Judeţeană pentru Plăţi şi Inspecţie Socială Alba a fost aceea a lipsei de specialiști în domeniul științelor inginerești din cadrul agențiilor, lucru care trebuie schimbat întrucât personalul din cadrul AJPIS verifică proiectele de interes național pentru dezvoltarea serviciilor sociale (cheltuieli de investiții, extinderi, reparații capitale și dotări), pentru care sunt necesare expertize din domeniul construcțiilor.

Propunere: angajarea unui specialist în domeniul construcțiilor sau posibilitatea externalizării acestor servicii prin contractarea unor specialiști în domeniu.

Domnul Valeriu Stânea – Consiliul Național al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din România, consideră că este foarte important ca prestațiile sociale să fie acordate persoanelor aflate cu adevărat în dificultate și nu persoanelor apte de muncă, întrucât pe piața forței de muncă este nevoie de cât mai multe persoane active.

În ceea ce privește materialul Inspectoratului Școlar Județean Alba, domnul Stânea este de părere că cel mai important sector de activitate este educarea și instruirea, iar ISJ Alba are o responsabilitate uriașă, căci reforma învățământului este un proces permanent ce înseamnă viață, mișcare. Cadrele didactice trebuie să se afle într-o activitate de perfecționare continuă, căci activitatea și pregătirea acestora se reflectă în educarea copiilor.

Domnul Stelian Stanciu – Blocul Național Sindical a dorit să știe dacă există programe de perfecționare pentru cadrele didactice, în afara programei obligatorii, iar răspunsul primit din partea Inspectoratului Școlar Județean Alba, a fost acela că există astfel de programe, dar doar pentru anumite materii, de exemplu: matematică, chimie, etc.

 

Lucrările Comisiei de Dialog Social Alba au fost închise de către doamna Indira Câmpean, șef serviciu în cadrul Instituției Prefectului – Județului Alba, care a apreciat materiale prezentate, îndemnând instituțiile publice să-și mediatizeze activitatea pe care o desfășoară, pentru a fi cunoscută de un număr cât mai mare de persoane.

 

 

                                                                                                                                                                 Alba Iulia, 28 octombrie 2024